Ortopedzi - nie czekaj w kolejce do NFZ

wizytą do dentysty przynajmniej raz na rok, optymalnie co 6 miesięcy. Taka częstotliwość pozwoli na szybką reakcję w razie problemów. Czasami pojawiają się małe ubytki w zębach wynikające z nieodpowiedniej higieny jamy ustnej.

Ortopedzi - nie czekaj w kolejce do NFZ

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Profilaktyka jest lepsza od leczenia. Dlatego warto dbać o swoją jamę ustną i chodzić regularnie na kontrole stomatologiczne. Zaleca się przychodzić z wizytą do dentysty przynajmniej raz na rok, optymalnie co 6 miesięcy. Taka częstotliwość pozwoli na szybką reakcję w razie problemów.

Czasami pojawiają się małe ubytki w zębach wynikające z nieodpowiedniej higieny jamy ustnej. Przy regularnej kontroli dentysta szybko zauważy taki ubytek i go załata za ułamek kosztów pełnego leczenie zęba. Bo trzeba pamiętać, że ból zęba oznacza poważny ubytek, który czasami może oznaczać utratę tego zęba.


Zabiegi chirurgiczne wykonywane na zębach

Wielofazowe leczenie zębów jest bardzo trudne, jednak, jeżeli jest przeprowadzane przez dobrych specjalistów może być naprawdę skuteczne. Takie leczenie zębów zwykle jest leczeniem kanałowym, które w razie niepowodzenia może wiązać się z potrzebą przeprowadzenia zabiegu chirurgicznego lub ekstrakcji zęba. Skomplikowane zabiegi chirurgiczne przeprowadzane są również po przebytych urazach szczękowych oraz w momencie, gdy zęby zaczynają zabierać sobie nawzajem miejsce. Dlatego pacjent musi zostać bardzo dobrze przygotowany do przeprowadzenia tego rodzaju zabiegów chirurgicznych. Również w przypadku zabiegów wstawiania sztucznych zębów bardzo ważne jest dobre przygotowanie pacjenta do zabiegu.


Obsługa gabinetu dentystycznego

Sprawna obsługa gabinetu dentystycznego wymaga prowadzenia zapisów do dentysty. Najbardziej klasyczną metodą prowadzenia takich zapisów jest metoda telefoniczna. Pozwala ona na prowadzenie dialogu z potencjalnym pacjentem i odpowiadanie na wszystkie jego pytania. Poza tym prowadzona jest coraz częściej internetowa obsługa gabinetu dentystycznego. Jest ona bardzo wygodna zarówno dla potencjalnego pacjenta, jak i dla pracowników przychodni. Pacjent może bowiem w jednym momencie sprawdzić wszystkie terminy przyjęć swojego dentysty, a pracownicy przychodni nie muszą odbierać tak dużej liczby telefonów, jak wcześniej. Wykorzystując swoje konto internetowe będzie można także odwołać wcześniej zarezerwowaną wizytę.