Klima w działaniu- co i jak

na klimatyzacja nie powinna znacząco zwiększyć naszych rachunków za prąd, oczywiście używana zdroworozsądkowo. Kwestia doboru mocy urządzenia powinna być załatwiona przez firmę, która montuje nam urządzenie. Co do ceny samego urzą

Klima w działaniu- co i jak montaż klimatyzacji gdańsk
Wydajność termiczna budynku może ulec dużej poprawie przy klimatyzacji. Ale czy warto inwestować w , warto- krótko o tym czemu.

Inwestycja na lata

Właściwie dobrana i zamontowana klimatyzacja nie powinna znacząco zwiększyć naszych rachunków za prąd, oczywiście używana zdroworozsądkowo. Kwestia doboru mocy urządzenia powinna być załatwiona przez firmę, która montuje nam urządzenie. Co do ceny samego urządzenia to nie warto decydować się na najtańszą opcję, ze względu na niską jakość wykonania i potencjalne awarie.

Na klimatyzacji oraz na firmie, która ją montuje nie należy oszczędzać ponieważ taka inwestycja powinna być wykonana jak najlepiej, aby zapewnić nam długie użytkowanie.


Grzanie klimą

Kwestie ogrzewania domu można rozwiązać na różne sposoby, nowoczesne technologie umożliwiają nam szeroki wybór rodzaju ogrzewania. Bardzo dużo zależy od samego budynku i naszego stylu życia, ale ogólnie mamy do wyboru: ogrzewanie piecem grzewczym, pompy ciepła, ogrzewanie elektryczne lub klimatyzację. Wybór o tyle niełatwy, że trzeba brać pod uwagę przyszłe koszty eksploatacji i koszty obsługi ogrzewania, bo przecież do pieca trzeba przykładać, a nasz czas również kosztuje. Najlepsze dla zapracowanych są rozwiązania niewymagające żadnej lub minimalnej obsługi.

Grzanie klimatyzacją jest o tyle dobre, że pieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu. Zapewniamy sobie pełny komfort cieplny zarówno zimą jak i latem. Warto jednak rozszerzyć to rozwiązanie na wypadek większych mrozów np. o klimatyczny kominek w większych pomieszczeniach i dogrzewanie nim w razie potrzeby przy większych mrozach.


Co chłodzi w klimie?

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja